Reklamombudsmannen fällde Leovegas spelreklam

Under förra året anmälde vi en spelreklam från Leovegas till Reklamombudsmannen. Detta som ett steg i ledet för att visa på att spelreklamen omkring oss som tenderar att bli allt mer gränslös och påträngande, där den i vissa fall riktar sig direkt till barn och unga.

Leovegas spelreklam var placerad i anslutning till byggnaden för polishuset och tingsrätten i Solna.

Denna spelreklam blev fälld för att vara vilseledande.

 

Läs beslutet: Klicka här!!

 

Det satsades 3 700 000 000 kr på spelreklam i Sverige förra året. RISK årsbudget är 425 000 kr för arbetet med att föra dialog kring ungas spelande.

Dela detta inlägg och hjälp Riksförbundet Spelkontroll att nå ut med budskapet om vår spelpolitiska fråga att få bort all spelreklam som riktar sig direkt till barn och ungdomar!

Dela – sharing is caring!

 

Vill du stödja RISK arbete? 

Klicka här! Klicka här!

© 2014-2017 RISK |  Design by MOA motion design
Top
Följ oss: