Möte med Facebook om spelreklam

Under kampanjens gång var vi på besök hos Facebook för att prata spelansvar, specifikt spelreklam. På bilden syns ‪#‎speldialog på deras wall.

 

Några saker som framkom under mötet var att:

  • RISK kommer erbjudas utbildningar som Facebook arrangerar om kommunikation

  • Facebook har särskilda regler för annonsering kring spel och lotterier. Exempel på sådana är förhandsgranskning och ålder. Läs mer: Klicka här!

  • Facebook tar gladeligen emot rapporter ifall något material finns som man inte tycker hör hemma hos dem. Man rapporterar här: Klicka här!

  • Det går att redigera vilka intressen som ligger till grund för de annonser som du ser. Det går på så vis att välja vad för annonser man ska få på Facebook. Detta gör man här: Klicka här!

  • Facebook gärna deltar på någon av RISK nationella mötesplatser för att föreläsa

  • Man kan ändra sina inställningar för annonsering, exempelvis så att man inte alls får riktad reklam. Det går också bra att dölja inlägg från ett visst företag. Läs mer via länkarna:

    Länk 1: Klicka här!

    Länk 2: Klicka här!

 

#speldialog

© 2014-2017 RISK |  Design by MOA motion design
Top
Följ oss: