KAMPANJ

SVT:s intervju med vår ordförande Intervjun handlar om kampanjen ”Släck spelreklamen”. Vi rekommenderar att ta kontakt med Stödlinjen om man upplever problem själv eller känner någon som spelar för mycket. Se klippet: Klicka här! Länk till Stödlinjen: Klicka här!  

TV4 Nyheternas inslag om ”Släck spelreklamen” Ni hittar inslaget 4:53 in i klippet. Klicka här!   ‪#‎speldialog‬

DN uppmärksammar kampanjen ”Släck spelreklamen” Vi uttalar oss om det faktum att barn och ungdomar bombas med spelreklam i dag. ”Vi föreslår bland annat att den inte borde vara tillåten från klockan 05.30–08.00 och 17.30–20.00, säger Gustav Sundgren. Han jämför med de restriktioner som finns kring alkoholreklam och säger att även spel är beroendeframkallande. – Hade…

Möte med Facebook om spelreklam Under kampanjens gång var vi på besök hos Facebook för att prata spelansvar, specifikt spelreklam. På bilden syns ‪#‎speldialog på deras wall.   Några saker som framkom under mötet var att: RISK kommer erbjudas utbildningar som Facebook arrangerar om kommunikation Facebook har särskilda regler för annonsering kring spel och lotterier. Exempel på…

Sista kampanjveckan för ”Släck spelreklamen” Under de sista fem dagarna av kampanjen vill vi att ni anmäler alla former av spelreklam till oss. Spridningen av kampanjen är stor, vilket vi är mycket glada för 🙂   Vi har hittills fått in 35 anmälningar av spelreklam! Stort TACK!   Anmäl spelreklam: Klicka här!    Vänliga hälsningar…

En vecka kvar av kampanjen ”Släck spelreklamen” Vi gör nu en sista push och i dag får 1961 privatpersoner, organisationer, företag, statligt anställda och beslutsfattare ett mail om kampanjen. Låt oss föra dialog kring spelansvar, spelmarknaden och speletik i Sverige med särskilt fokus på minderåriga och unga. Ett första steg i arbetet med omregleringen av…

Pressmeddelande RISK lokalföreningar om kampanjen ”Släck spelreklamen”. Den genomförs för att betona vikten av att få bort all spelreklam som barn och ungdomar exponeras för.   Läs mer: Klicka här! ‪#‎speldialog‬

Kampanjen ”Släck spelreklamen” fortsätter! Den här veckan vill vi att ni anmäler direktreklam och spelreklam via appar.   Vi önskar särskilt anmälningar av spelreklam via appar som framför allt har barn och ungdomar som målgrupp. Detta står normalt sett i beskrivningen av appen. Sedan är exempel på direktreklam sms, mail och utskick med post.  …

Pressmeddelande – Kampanj: ”Släck spelreklamen” Kampanjen genomförs för att betona vikten av att få bort all spelreklam som barn och ungdomar exponeras för. Läs mer: Klicka här!  

Kampanjen ”Släck spelreklamen” fortsätter! Den här veckan vill vi att ni anmäler spelreklam på TV och i tidningar.   Vi vill särskilt ha in anmälningar av spelreklam som sänds i samband med barn- och familjeprogram. När det gäller tidningar önskar vi särskilt anmälningar av spelreklam som är maskerad som exempelvis artiklar eller reportage. Detta gärna…

© 2014-2017 RISK |  Design by MOA motion design
Top
Följ oss: